Laten we vooropstellen dat af en toe een ijsje eten geen kwaad kan. Probeer daarbij voor jezelf na te gaan of het het waard is. Hoeveel koolhydraten heb je bijvoorbeeld die dag al gehad? En hoe staat het met je bloedsuikerspiegel?

3 Tips zelf gezonde ijsjes maken

Het eten van een ijsje dat net wat gezonder is dan de rest, is ook mogelijk. Met de recepten hieronder maak je namelijk zelf gezonde ijsjes. Er is geen vernuftige ijsmachine voor nodig, wél wat liefde, inzet en geduld (invriezen).

1. Bosbes-yoghurt ijssnoepjes
Het eerste recept mag dan wel geen echt recept voor een ijsje zijn, hij mag zeker weten niet ontbreken in dit lijstje; de bosbes-yoghurt ijssnoepjes. Simpeler dan dit kan het bijna niet, met maar twee ingrediënten.
2. Aardbei-spirulina ijsjes
Spirulina? Het superfood? Ja zeker! Groente en fruit kan gewoon gecombineerd worden in een ijsje. Met kokosmelk, spirulina, vanille, banaan en aardbei een echte vitaminebom!
3. Suikervrij bananenijs
Dit romige schepijs is vrij van geraffineerde suikers. (H)eerlijk genieten dus. Door de banaan en amandelen proeft dit ijs alsof je aan een softijsje likt.

Heb jij nou zin gekregen om aan de slag te gaan met het maken van ijsjes, maar ontbreekt een blender in je keuken? Kijk dan even tussen de elektrische apparaten in ons keukenassortiment. Veel (ijs-)plezier!

Het Coronavirus (COVID-19) en diabetes

Voor informatie over het Coronavirus (COVID-19) en diabetes ga je naar dvn.nl.

Misschien interesseert dit je ook?

Blijf op de hoogte via onze nieuwsbrief!