Klantenservice

De klantenservice van voluitlevenmetdiabetes.nl is op werkdagen beschikbaar, van maandag t/m vrijdag. Wij proberen om uiterlijk binnen 2 werkdagen een antwoord te geven op jouw e-mail.

Heb je een vraag over de website, onze webshop of over een bestelling? Kijk dan eerst eens of je vraag tussen onze veelgestelde vragen in de FAQ staat. Geen antwoord kunnen vinden op je vraag? Dan kun je mailen naar info@voluitlevenmetdiabetes.nl.

Mocht je ons iets willen melden of heb je een opmerking, dan kun je mailen naar info@voluitlevenmetdiabetes.nl.

Veelgestelde vragen

  • Wat vind ik op voluitlevenmetdiabetes.nl?
    Op dit actieve platform vind je inspirerende artikelen en bijbehorende producten om een gezonde leefstijl na te streven. De twee belangrijkste pijlers van het platform zijn voeding en bewegen/sporten.De focus is een gezonde manier van leven; Hoe doe je dat? Hoe houd je dat vol? Waar loop je tegenaan? En wat heb je hiervoor nodig? Om je hierbij een handje te helpen bieden wij allerlei relevante producten en diensten aan, gericht op een gezonde leefstijl.
  • Voor wie is voluitlevenmetdiabetes.nl?
    Voluit Leven Met Diabetes richt zich op mensen met diabetes, in het bijzonder die met type 2. Natuurlijk is het platform veel meer dan dat. Ook mensen die zich betrokken of verbonden voelen met diabetes kunnen er terecht. Het is ook een site voor familie, vrienden, collega’s of degene die graag hun leefstijl willen aanpakken.
  • Wie zitten er achter voluitlevenmetdiabetes.nl? 
    Voluitlevenmetdiabetes.nl is een initiatief van DVN Regie B.V., dat onderdeel uitmaakt van Diabetes Vereniging Nederland (DVN). DVN Regie B.V. is in 2010 opgericht en is 100 procent dochter van Diabetesvereniging Nederland, de grootste patiëntenvereniging van Nederland die alle mensen met diabetes wil vertegenwoordigen in hun strijd voor goede zorg en een beter leven. Verdiensten van DVN Regie BV dragen financieel bij aan Diabetesvereniging Nederland.
  • Hoe ziet de samenwerking met DVN eruit? 
    De samenwerking met DVN ziet er als volgt uit: DVN staat achter de content op de website en de producten die in de webshop worden aangeboden. Alle artikelen en producten die op Voluit Leven Met Diabetes verschijnen zijn ‘goedgekeurd’ door DVN.
  • Wat is het verschil tussen voluitlevenmetdiabetes.nl en dvn.nl?
    Voluitlevenmetdiabetes.nl is een platform vol inspirerende informatie en relevante producten op het terrein van voeding en beweging. Hoewel DVN Regie 100 procent dochter is van DVN, opereert voluitlevenmetdiabetes.nl op een zelfstandig platform.
  • Wat is puntenplein.nl en dvnwinkel.nl?
    Naast dvn.nl en voluitlevenmetdiabetes.nl is er ook nog puntenplein.nl en dvnwinkel.nl. Dvnwinkel.nl is de eigen webwinkel met diabeteshulpmiddelen van de Diabetesvereniging Nederland. In deze webshop bestel je tegen gunstige tarieven hulpmiddelen gericht op diabetes. Daarbij moet je denken aan naaldencontainers, injectiemateriaal, bloedglucosemeters of prikpennen. Leden van de vereniging krijgen extra korting.Puntenplein.nl is het online spaarprogramma van DVN. Puntenplein is er voor DVN-leden die klant zijn bij DVN Winkel. Als je klant bent van DVN Winkel krijg je als beloning ieder kwartaal spaarpunten. Voorwaarde is dat je insulineafhankelijk bent en een volledige kwartaalbestelling hebt geplaatst. Spaarpunten ontvang je als DVN-lid en DVN Winkel-klant als je jaarlijks voor 50 euro of meer bestelt. Met deze punten kun je mooie aankopen doen op Puntenplein. Je kunt met spaarpunten op puntenplein.nl betalen, maar ook met iDeal.
  • Welke voordelen heb ik als lid van DVN op voluitlevenmetdiabetes.nl?
    Als lid van DVN geniet je van mooie kortingen in de webshop. Op bijna alle producten ben je als lid goedkoper af dan zonder lidmaatschap. Ben je nog geen lid? Schaf dan meteen een lidmaatschap aan om van mooie kortingen gebruik te maken.
  • Hoe plaats ik een bestelling?
    Bestellen is heel eenvoudig: Shop op de site (en scroll indien nodig naar beneden) en plaats het gewenste artikel in het winkelmandje. Je kunt overgaan tot bestellen als je je als nieuwe klant registreert. Vul vervolgens je persoonlijke gegevens in. Wij leveren alleen producten bij je thuis als zowel het factuur- als het bezorgadres zich in Nederland bevindt. Ben je lid van DVN? Dan krijg je korting. Ben je nog geen lid dan heb je de mogelijkheid om direct lid te worden en meteen gebruik te maken van de voordelige ledenprijs! Kies vervolgens een betaalwijze. Bij deze stap krijg je vanzelf de betaalopties te zien, dat zijn momenteel creditcard of iDeal. Na het plaatsen van een order krijg je een bevestigingsmail toegestuurd. Deze geeft aan dat de bestelling succesvol is geweest.
  • Waarom kan ik geen bestelling plaatsen?
    Voordat je kunt gaan bestellen moet je je als nieuwe klant registreren. Daarbij heb je ook een e-mailadres ingevuld. Wij vragen om je mailadres te verifiëren. Heb je je als nieuwe klant aangemeld met een Hotmail-emailadres? Dan kan het zijn dat de e-mail om je account te bevestigen in de spambox terecht is gekomen. Kijken daarom goed of je voluitlevenmetdiabetes.nl e-mail in de spamfolder zit.
  • Kan ik mijn bestelling wijzigen?
    Je kunt je bestelling aanpassen door in het winkelmandje de ‘hoeveelheid’ van een product te veranderen, of door op het rode kruisje achter het product te klikken als je het item helemaal niet meer wilt bestellen.
  • Wat zijn de levertijden? Onze levertijd?
    Wij streven naar een levertijd tussen 1-2 werkdagen.Er zijn ook producten die door onze aangesloten partners worden geleverd. Voor leveringstijden van onze partners kun je het beste contact opnemen met de desbetreffende leverancier.

Retourneren

Je hebt het recht om binnen 14 dagen, zonder opgave van redenen, een artikel retour te sturen (herroepingsrecht). Binnen deze termijn mag je het artikel bekijken, beoordelen en/of passen zoals je ook in een winkel doet, tenzij anders vermeld. De herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag:

  • waarop het artikel in je bezit is;
  • bij meerdere artikelen in een bestelling, die afzonderlijk worden geleverd;
  • waarop je het laatste artikel hebt ontvangen;
  • bij een artikel dat uit verschillende onderdelen bestaat;
  • waarop je het laatste onderdeel hebt ontvangen.

Je maakt gebruik van het herroepingsrecht door:

  • het geven van een retouropdracht via info@voluitlevenmetdiabetes.nl.

Na het aanmelden van je retourzending, heb je nog 14 dagen gelegenheid om het artikel daadwerkelijk te retourneren.

Je kunt het artikel alleen terugsturen als:

  • het artikel compleet is, in de – voor zover redelijkerwijs mogelijk – originele staat en fabrieksverpakking. Voor de eventuele waardevermindering die ontstaat omdat je het artikel op een op andere wijze hebt gebruikt dan je in een winkel zou doen, mogen wij jou aansprakelijk stellen.
  • Welke betaalmethoden zijn er? 
    Betaling geschiedt via creditcard of iDeal.
  • Wat kan ik doen met een defect product?
    Heb je onverhoopt een defect product toegestuurd gekregen? Dan kan je deze terugsturen naar ons. Mail je NAW-gegevens naar info@voluitlevenmetdiabetes.nl tezamen met je ordernummer en de reden van retour. Wij handelen het dan verder voor je af.
  • Zit er garantie op mijn bestelling?
    Voluitlevenmetdiabetes.nl houdt de garantie aan zoals door de fabrikant van het product is vastgesteld.
  • Waar kan ik terecht met vragen of opmerkingen?
    Vragen of opmerkingen over het platform (website en webshop), de organisatie, het assortiment etc. kunnen gestuurd worden naar info@voluitlevenmetdiabetes.nl.

Partners

  • OmniChannel Group; hier valt Tommy Teleshopping onder.
    Heb jij een vraag, opmerking of klacht over producten die door OmniChannel Group worden geleverd? Dan kun je het contactformulier invullen. Liever bellen? Dat kan via klantenservice: 0900-0400032.

    Wil je een bestelling retourneren? Gebruik dan het retourformulier dat bij je pakket zit. Je stuurt het product dus retour naar Tommy Teleshopping, niet naar voluitlevenmetdiabetes.nl. Belangrijk is om het retourformulier mee te sturen. Na aankomst van de retour bij Tommy Teleshopping, zal voluitlevenmetdiabetes.nl jouw orderbedrag terugstorten.

  • Elbuco (leasecontracten elektrische fietsen).
    Heb jij een vraag, opmerking of klacht over producten die door Elbuco worden geleverd? Dan kun je mailen naar klantenservice@servicecarecenter.nl. Liever bellen? Dat kan via het Service Care Center: 088-7129090. Zij kunnen ook jouw vragen met betrekking tot service en onderhoud beantwoorden, alsmede zorgen dat je wordt geholpen als je pech onderweg hebt.
  • Flora@Home (bloemen en planten).
    Heb jij een vraag, opmerking of klacht over de bloemen en planten die door Flora@Home worden geleverd? Dan kun je mailen naar info@voluitlevenmetdiabetes.nl. Wij nemen jouw kwestie zo snel mogelijk in behandeling, waarna er een passende oplossing voor je vraag, opmerking of klacht wordt gezocht.

Volg ons actief en krijg toegang tot vele extra’s!

Wil je de volledige inhoud bekijken? Maak dan een gratis account aan.
  • Lees alle premium content
  • Gratis receptenboekjes
  • Unieke aanbiedingen
  • Extra kortingen