Op zoek naar een veilige én lekkere suikervervanger? Probeer Greensweet Stevia.

Prof. Dr. Hanno Pijl roept het al jaren, en geeft het in onze video ‘Vermijd alles wat de industrie heeft aangeraakt’ nog maar eens aan: vermijd suikers en zetmeel als je diabetes type 2 wilt aanpakken.

Wil je graag minderen met suiker, maar kun je de zoete smaak niet goed missen? Geen probleem! Stevia is een zeer veilige en geschikte suikervervanger. In onze webshop vind je een uitgebreid assortiment aan stevia producten. Probeer nu heerlijke smaakjes als framboos, blauwe bes of mango.

Wat is stevia?
Stevia (steviolglycosiden of stevioside of rebaudioside A) wordt geïsoleerd uit het blad van de steviaplant. De bladeren worden gemalen en geweekt in water. Deze oplossing wordt verder gezuiverd en gedroogd. Uiteindelijk houd je stevia over. De zoetstof is tweehonderd tot driehonderd keer zo zoet als suiker.

De veiligheid van stevia is uitgebreid onderzocht. In 2010 besloot de Europese Unie de stof toe te staan als zoetstof, de stof kreeg E-nummer 960. Dit betekent dat je stevia veilig dagelijks kunt gebruiken. Aan de dagelijks inname zit wel een grens, maar die is erg hoog: steviaconsumptie kan ongezond worden als je elke dag meer dan drie liter light frisdrank naar binnen werkt.

Waarin kun je Stevia gebruiken?
Je kunt stevia in alle gerechten en dranken gebruiken waarin je anders suiker zou toevoegen: smoothies, sapjes, cake, gebak, koffie, thee, sausjes, zoetjes, salades en dressings. Ook fijn: stevia is stabiel tot 200 graden Celsius, je kunt er dus mee bakken.

Waarom is Stevia de ultieme suikervervanger? 5 redenen!

  1. Stevia heeft een gunstig effect op de bloedsuikerspiegel
    Uit onderzoek is gebleken dat stevia een gunstig effect heeft op de bloedsuikerspiegel en zelfs kan helpen diabetes type 2 te voorkomen. Lees meer over het onderzoek hiernaar. 
  2. Stevia is caloriearm
    Stevia bevat geen calorieën en is daardoor uitermate geschikt voor mensen die op gewicht willen blijven of willen afvallen.
  3. Stevia is koolhydraatarm
    Stevia is van zichzelf koolhydraatarm. Dat betekent wel dat de zoetstof loepzuiver moet zijn en niet mag worden aangevuld met kunstmatige zoetstoffen in een product. Mensen die zich aan een strikt koolhydraatbeperkt of –arm dieet houden kunnen stevia dus zonder zorgen gebruiken.
  4. Pure Stevia is vrij van kunstmatige toevoegingen
    Aan veel producten in de supermarkt met stevia erin (zoals cola of bepaalde zoetjes) worden vaak andere zoetstoffen aan toegevoegd. Bijvoorbeeld Isomalt of maltodextrine. Wil je echt pure stevia, maar dan zonder de bittere nasmaak? Probeer dan de stevia van Greensweet Stevia eens. Zij gebruiken de zoetste variant van steviolglycosiden. De smaakjes van de steviadruppels worden alleen gewonnen uit pure extracten.
  5. Stevia heeft een glycemische index van 0
    De glycemische index (GI) geeft aan hoe snel de koolhydraten uit het eten worden verteerd en als glucose in het bloed terechtkomen. Dat kan weer van invloed zijn op schommelingen in je bloedsuikerspiegel. De GI van stevia is nul. Dit betekent dat stevia geen schommelingen in de bloedsuikerspiegel veroorzaakt.

Benieuwd naar stevia? In onze webshop kun je het assortiment van Greensweet Stevia bestellen. Er zijn verschillende smaakjes steviadruppels verkrijgbaar, maar ook stevia-poedersuiker en erythritol (suiker alcohol gemaakt van fruit en o.a. champignons).

Volg ons actief en krijg toegang tot vele extra’s!

Wil je de volledige inhoud bekijken? Maak dan een gratis account aan.
  • Lees alle premium content
  • Gratis receptenboekjes
  • Unieke aanbiedingen
  • Extra kortingen

Misschien interesseert dit je ook?